Telematika pro veřejnou dopravu

Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky, dne 16. prosince 2022 vyhlásilo 54. a 55 výzvu:

Telematika pro veřejnou dopravu

 

Výzvy jsou určeny na podporu rozvoje inteligentních dopravních systémů ve veřejné dopravě.

  • Kraje,
  • obce,
  • dobrovolné svazky obcí,
  • organizace zřizované nebo zakládané kraji,
  • organizace zřizované nebo zakládané obcemi,
  • organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí,
  • provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů,
  • Ministerstvo dopravy,
  • dopravci na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících.

Řídicí orgán IROP spolu s Centrem pro regionální rozvoj České republiky (dále Centrum) pořádají v úterý 29. listopadu 2022 seminář pro žadatele k 54. a 55. výzvě IROP Telematika pro veřejnou dopravu, které byly vyhlášeny dne 16. listopadu 2022. Na semináři budete detailněji seznámeni s parametry výzev, podporovanými aktivitami, způsobilými výdaji, postupem pro podání žádosti o podporu v MS2021+ apod.

  • zavedení nebo modernizace monitorovacích, řídicích, preferenčních a kooperativních systémů pro veřejnou dopravu;
  • zavedení nebo modernizace informačních systémů pro cestující ve veřejné dopravě;
  • zavedení nebo modernizace odbavovacích a platebních systémů ve veřejné dopravě;
  • zavedení systémů pro autonomní mobilitu ve veřejné dopravě;
  •  zavedení systémů pro služby inteligentní mobility založené na veřejné dopravě.

Aktivity mohou být v projektu libovolně kombinovány.

Struktura financování celkových způsobilých výdajů na území méně rozvinutých regionů

  • Kraje – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Obce – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Dobrovolné svazky obcí – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zřizované kraji – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zakládané kraji – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zřizované obcemi – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zakládané obcemi – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zakládané dobrovolnými svazky obcí
    – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zřizované dobrovolnými svazky obcí
    – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů – Správa železnic, s. o.
    – EFRR 85%;    Státní rozpočet 15%;     Vlastní zdroje žadatele 0%
  • Provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů –obchodní společnosti
    – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Ministerstvo dopravy – EFRR 85%;    Státní rozpočet 15%;     Vlastní zdroje žadatele 0%
  • Dopravci na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
    – EFRR 85%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%

 

Struktura financování celkových způsobilých výdajů na území přechodových regionů

  • Kraje – EFRR 70%;    Státní rozpočet 15%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Obce – EFRR 70%;    Státní rozpočet 15%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Dobrovolné svazky obcí – EFRR 70%;    Státní rozpočet 15%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zřizované kraji – EFRR 70%;    Státní rozpočet 15%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zakládané kraji – EFRR 70%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 30%
  • Organizace zřizované obcemi – EFRR 70%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Organizace zakládané obcemi – EFRR 70%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 30%
  • Organizace zakládané dobrovolnými svazky obcí
    – EFRR 70%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 30%
  • Organizace zřizované dobrovolnými svazky obcí
    – EFRR 70%;    Státní rozpočet 15%;     Vlastní zdroje žadatele 15%
  • Provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů – Správa železnic, s. o.
    – EFRR 70%;    Státní rozpočet 30%;     Vlastní zdroje žadatele 0%
  • Provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů –obchodní společnosti
    – EFRR 70%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 30%
  • Ministerstvo dopravy – EFRR 70%;    Státní rozpočet 30%;     Vlastní zdroje žadatele 0%
  • Dopravci na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
    – EFRR 70%;    Státní rozpočet 0%;     Vlastní zdroje žadatele 30%

Přímé výdaje

  • Pořízení majetku
    • pořízení drobného hmotného majetku – HW inteligentního dopravního systému, související konstrukční prvky;
    • pořízení drobného nehmotného majetku – SW inteligentního dopravního systému;
    • pořízení dlouhodobého hmotného majetku – HW inteligentního dopravního systému, související konstrukční prvky;
    •  pořízení dlouhodobého nehmotného majetku – SW inteligentního dopravního systému.

Do pořízení HW / SW náleží také jejich implementace, související dokumentace a nezbytnézaškolení obsluhy

  • Pořízení služeb
    • cloudová řešení inteligentního dopravního systému (do doby ukončení realizaceprojektu).
  • Pořízení stavby formou výstavby a stavební úpravy
  • Daň z přidané hodnoty

 

Nepřímé náklady

  • Dokumentace žádosti o podporu
  • Projektová dokumentace a dokumentace pro realizaci projektu
  • Administrativní kapacity a řízení projektu
  • Poplatky
  • Režijní, provozní a jiné náklady
  • Publicita projektu
  • Další náklady související s projektem
Výše podpory:
85 %

Podrobnosti výzvy

Termín podání žádosti:
16. 11. 2022
Příjem výzev:
do 31.10.2023
Výše dotace:
ve výzvách je přípraveno téměř 634 mil. Kč
Dotační orgán:
IROP

Máte zájem o dotaci?

Napište nám